Forward Head Posture

Blog geri dön

Forward Head Posture

Forward Head Postur Nedir?

Forward Head Postur, İleri Kafa Postürü anlamına gelmektedir. İleri kafa postürü ya da ileri boyun postürü günlük hayatta oldukça sık karşılaşılan bir problemdir
Hastalar bana gerginlik tipi baş ağrıları ile birlikte inatçı boyun ve bel ağrısından şikayet ederler ve çoğu kez bu postural deformiteye sahiptirler. Bu sorunun iyi yanı fizyoterapist eşliğinde yapacağınız çalışmalarda büyük ilerlemeler kaydetme şansınız bulunmasıdır.

Forward Head Postur olup olmadığınızı nasıl anlarsınız?

Çok basit – küçük bir test yapın…

Sırtınızı, omuzlarınızı birbirinden ayrı olacak şekilde konumlandırılmış şekilde bir duvara doğru durun
Kalçalarınızı duvara bastırın ve omuz bıçaklarınızın duvara temas ettiğinden emin olun.

Şimdi, başınızın pozisyonunu kontrol edin – başınızın arkası duvara mı temas ediyor?
Değilse, ileriye dönük bir duruş pozisyonunuz vardır ve düzeltmek için elinizden geleni yapmalısınız.
İleri Baş / Boyun Duruş Nedir?
Teknik açıdan konuşursak, ileri kafa duruşu, kafatasının atlasın üzerinden bir inçten daha fazla öne eğildiği (boynunuzdaki ilk omur olan) anlamına gelir.
İleri kafa postürü, popülasyonun% 66 ila% 90’ını etkileyen en yaygın postural deformite olarak kabul edilir.

Forward Head Postur Belirtileri Nelerdir ?

-Kas gerginliği
-Kyphosis (Aşırı yuvarlak omuzlar)
-Boyun gerginliği / ağrı
-Sırt ağrısı
-Kas spazmları
-Sınırlı nefes alma
-Baş ağrısı ve migren
-Uykusuzluk
-Uyku apnesi
-Kronik yorgunluk
-Kol ve ellerde uyuşma ve karıncalanma
-Geçici mandibular eklem (TME) ağrısı

Forward Head Postur şunlara yol açabilir:
-Osteoporoz (ve buna bağlı kırıklar)
-Zayıf omuz hareketliliği
-Servikal (Boyun) omurga artriti
-Omuz bıçak ağrısı
-Şişkin diskler
-Fıtıklaşmış Diskler

Forward Head Postur’e ne sebep olur?

İleriye doğru baş postürü, aşağıdakileri içeren çeşitli faktörlerin sonucudur:
-Boyun kaslarınızın zayıflığı
-Önceki boyun suşları veya burkulmalar
-Yüksek yastıklarda yatmak
-Başınız kol dayanağındayken sık sık koltukta uyumak
-Aşırı bilgisayar kullanımı
-Aşırı cep telefonu kullanımı
-Uzun süreli sürüş
-Yanlış solunum alışkanlıkları
-Ağır sırt çantaları taşımakVücudun bir tarafının baskın kullanımını içeren sporlara katılmak (örneğin golf, tenis, hokey, beyzbol vs.)

Bu gönderiyi paylaş

Blog geri dön