Omurga

Omurga

Sevgili fizyoterapi stüdyo danışanları ve fizyoterapi stüdyo yazılarının takipçileri sizlere vücudumuz da bulunan çok önemli bir iskelet yapısı olan omurgadan bahsedeceğimiz bir yazı hazırladık. Omurga vücudumuz da ki en önemli iskelettir. Oldukça hassas bir yapıdır ve dikkat edilmesi gerekmektedir. Omurgayı meydana getiren her bir birime de “omur” denilir.  Omurga değişik yapılı ve sayılı omurlardan meydana gelmiştir. Omurların asıl olayı vücudun bükülmesini, sağa sola dönmesini sağlayacak destekleyici bir yapı şeklinde birbirine sıkıca bağlıdırlar. Bahsedilen bu bağlılık omurlar sayesinde gerçekleşmektedir. Omurgayı oluşturan omurların arasında benzeliklerde vardır farklılıklarda. Omurga benzerliği düşünüldüğünde genellikle yeni doğanlarda omurga benzerliği bulunduğu görülmüştür. Yaş ilerledikçe bedenin ağırlığıda artmaktadır ve bu artışla beraber omurgaların çeşitli kısımlarına yapışan kaslar değişir ve gelişir. Bu gelişim sonucunda da omurgalarda farklılıklar oluşmaktadır. Omurga bir çok şeyden etkilenebilecek kadar hassastır. Klinik pilates bir diğer adıyla fizyoterapi pilates bu durumda devreye girmektedir.

Omurga yaş ilerledikçe de eğilmektedir. Bunun dışında omurgayı etkileyen bir çok sebep vardır. Şehir yaşamı, ofis çalışma hayatı, dikkatsiz yapılan hareketler gibi günlük hayat akışımızda olan bir çok unsur omurga sağlığımıza da zarar vermektedir. Dünyanın bir çok yerinde 30 ile 40 yaş arasındaki %90 insan hayatlarında bir kere bile olsa bel ve boyun ağrısıyla baş başa kalmaktadır. Aslında bakarsanız vücudunuzun size yaşattığı bu ağrıların hepsi birer uyarı niteliğindedir. Bu ağrılar gerekli önlemler alınmazsa ileride fıtık, omurga rahatsızlıkları gibi hastalıklara dönüşebilmektedir. Omurga sorunları için çözüm bulmak için illa ki hastalığa tamamen yakalanmış olmanıza gerek yoktur. Yaşadığınız sırt ağrısıda aslında bir omurga sorunudur. Örneğin;ofis içerisinde masa başı çalışan bir kişiyseniz uzun saatlerinizi oturarak geçiriyorsunuz demektir. Omurga sağlığınızı korumak için gereken hareketi ne yazık ki yapamıyorsunuz. Bunun yanı sıra oturarak çalıştığınız için, mutlaka omurgaya zarar verecek biçimlerde oturuyorsunuz. Bu ve bunun gibi durumlar bel, sırt, boyun ağrılarına sebep olur. Bu ağrıların hepsi de omurga sorunu sayılır ve vücudunuzun size gönderdiği birer uyarıdır. Bu uyarılar için klinik pilates yapmalısınız.