Klinik Pilates Yararları

Klinik Pilates Yararları

Bir çok hastalığa göz ardı edilemeyen iyileşme süreçleri yaşatmış klinik pilatesin(fizyoloji pilatesin) yararaları say say bitmemektedir. Farklı yaş aralığında, cinsiyet farkı göz etmeksizin bir çok insanın yaptığı ve yarar gördüğü klinik pilatesin yararlarını çok geniş bir yelpazede sıralamak mümkündür. Yapılan araştırmalarda 13 yaş ile 78 yaş aralığında bir çok insanın klinik pilates ile bir çok farklı yarar gördüğü ortaya konmuştur. Klinik pilates özellikle bütün gün masa başında oturarak çalışan kişiler de bel-boyun fıtığı, postürel kifoz denilen duruş bozuklukluğu, belirli bölgelerde ağrılar gibi rahatsızlık yaşayabilmektedir. Bunun dışında omurga problemleri(skolyoz. doğuştan gelişen omurga problemleri)olan kişiler için omurgalarında ki esnekliği artırıp duruşu düzeltmek başarılır. Bunun dışında daha önce ameliyat geçirmiş ve haraket kabiliyeti kısıtlanmış kişiler de eski aktivitelerine geri dönmesi ve eski gücüne kavuşması için de uygulanmaktadır.  Kronik bel,  boyun ve sırt ağrısı ile duruş bozukluğu gibi durumlarda tedavinin kalıcı olması için egzersiz programının aksatılmadan uygulanması oldukça önemlidir.

Klinik pilates ağrıyı azaltmaya,  fonksiyonları iyileştirmeye ve kasları güçlendirmeye de yardımcı olurken aynı zamanda omurgayı da onarıyor. Yani bir bölge için tedavi uygulanmaya başlandığında aynı seans içerisinde omurgada güçlendiriliyor. Klinik pilatesi, klasik pilates ve diğer tedavi yöntemlerinden ayıran en keskin çizgi seans sırasında omurganın da unutulmuyor oluşudur. Bu tedavi yöntemi tamamen iki bölgeyi aynı anda çalıştırmak ve tedavi etmek amacıyla özel olarak geliştirilmiştir. Yukarıda bahsettiğimiz gibi hastalıklar için tanı koyan doktorlar bazı durumlarda hastalarına kendiliğinden klinik pilatesi önerebilmektedirler. Doktorunuza da danıştığınızda sizlere klinik pilatesin  yararlarından mutlaka bahsedecektir. Bazı doktorlar klinik pilatesi, fizik tedavi uygulanması gereken durumlar için de tavsiye etmektedirler. Klinik pilates işlev ve iyileştirme yöntemi olarak fizik tedavinin de yerine geçebilmekte ve daha da ötesinde bir iyileşme vaat etmektedir. Siz de klinik pilates ile ne şekilde tanışacağınızı, nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız eğer kliniğimizden ücretsiz danışmanlık randevusu alabilirsizin. Doktorunuzun tanı koyduğu rapor ve filmlerle beraber kliniğimize gelmenizden büyük mutluluk duyar sizlere seve seve danışmanlık yaparız.