Klinik Pilatesin Yararları ?

Klinik Pilates Ne İşe Yarar ?

Klinik Pilatesin Yararları ?

Sevgili okuyucalarımız, klinik pilates halk arasında yaygınlaşmaya başladığından beri klinik pilates ne işe yarar sorusuyla sık sık karşılaşmaya başladık. Klasik pilates halk arasında daha yaygın olduğundan dolayı klinik pilatesin ne işe yaradığıyla alakalı pek çok bilinmezlik ve bilgi kirliliği söz konusu. Elimizden geldiğince bu bilinmezliklere ışık tutmaya çalışacağız. Öncelikle klinik pilatesi, klasik pilatesten ayıran önemli detaylarla başlamak istiyoruz. Klasik pilates pilates eğitmenliği almış kişiler tarafından bire bir dersler yada grup dersleri eşliğinde uygulanabilmektedir. Klinik pilatesi,  bir diğer adıyla fizyoterapi pilatesi klasik pilatesten ayıran en önemli fark burada ortaya çıkmaktadır. Klinik pilates, klasik pilates eğitmenleri tarafından uygulanamaz, uygulanmamalıdır. Klinik pilates aynı fizik tedavide de olduğu gibi işin uzmanı fizyoterapistler tarafından uygulanır. Aksi söz konusu olduğunda ortaya istenmeyen sakatlanmalar çıkabilir. Klinik pilates uygulaması almaya karar verdiğiniz stüdyonun, eğitmenlerinin mutlaka fizyoterapist olması gerekmektedir. Aksi takdir de size uygulanacak olan uygulama klasik pilatesin ötesine geçemez. Bunun yanı sıra klinik pilates,  reformer pilatesin aletleri kullanılarak uygulanmaktadır. Bu aletler fizyoterapistlerle beraber kullanıldığında fizik tedavi işlevini de görmektedir.

Son dönemde bel – boyun fıtığı, ortopedik rahatsızlıklar gibi durumlarla doktorlara başvuran hastaların bir çoğuna tanı konduktan sonra klinik pilates tavsiye edilmektedir. Klinik pilates ağrı şikayeti olan hastalar için de alternatif bir önlem olmaktadır. Vücudunuz da yaşadığınız bölgesel kas ağrıları aslında birer uyarı niteliğindedir. Bu ağrıları duyduğunuz da ve vücudunuzun istediğini ona verdiğiniz de ileride ki hastalıkların risklerini düşürmüş olursunuz. Örneğin;masa başı çalışan bir kişisiniz. Mesleğinizden dolayı çok hareketli olamıyorsunuz ve vücudunuz yeteri kadar hareket edemiyor. Akşam evinizde mental olarak yorgun gidiyorsunuz. Büyük şehirlerde yaşamanın yaşattığı stres ile beraber evinize de geç varıyorsunuz. Ne yazık ki akşam bir saat yürüyüşe çıkabileceğiniz ne bir park ne bir bahçe evinizin çevresinde yok. Bu sebeplerin hepsi birleştiğinde şiddetli bel ve boyun ağrıları çekiyorsunuz. Bu durumda klinik pilates hem bölgesel kas ağrılarını çözer hemde omurganızı güçlendirerek ileride bu ağrıların fıtık gibi rahatsızlıklara dönüşmesini engeller. Siz de klinik pilates ile ilgili daha detaylı bilgi almak istiyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Call Now ButtonHEMEN ARA